오스왈드 챔버스 366일 묵상집(영한)

0410 MORAL DECISION ABOUT SIN=죄에 대한 도덕적 결단 version

성령충만땅에천국 2012. 3. 12. 10:29

 

MORAL DECISION ABOUT SIN

 

“Knowing this, that our old man is crucified with Him, that

                                 the body of sin might be destroyed, that henceforth we

                                 should not serve sin.”

                                   Romans 6:6

 

Co-Crucifixion. Have I made this decision about sinthat it must be killed right out in me? It takes a long time to come to a moral decision about sin, but it is the great moment in my life when I do decide that just as Jesus Christ died for the sin of the world, so sin must die out in me, not be curbed or suppressed or counteracted, but crucified. No one can bring any one else to this decision. We may be earnestly convinced, and religiously convinced, but what we need to do is to come to the decision which Paul forces here.

Haul yourself up, take a time alone with God, make the moral decision and say—“Lord, identify me with Thy death until I know that sin is dead in me.” Make the moral decision that sin in you must be put to death.

It was not a divine anticipation on the part of Paul, but a very radical and definite experience. Am I prepared to let the Spirit of God search me until I know what the disposition of sin isthe thing that lusts against the Spirit of God in me? Then if so, will I agree with Gods verdict on that disposition of sinthat it should be identified with the death of Jesus? I cannot reckon myself dead indeed unto sin unless I have been through this radical issue of will before God.

Have I entered into the glorious privilege of being crucified with Christ until all that is left is the life of Christ in my flesh and blood? I am crucified with Christ; nevertheless I live; yet not I, but Christ liveth in me.

 

“My spirit’s weather”how aptly that describes my condition today!

Do thou control it, and help me to rise in it and above it.

 

April 10

-------------------------------------------------------------------------------------------

죄에 대한 도덕적 결단

 

우리가 알거니와 우리의 옛 사람이 예수와 함께 십자가에 못 박힌 것은

                                    죄의 몸이 죽어 다시는 우리가 죄에게 종 노릇 하지 아니하려 함이니.”

                                                                                                                               로마서 6:6

 

   함께 십자가에 못 박힘. 내 안에서 죄를 즉시 죽여야 한다는 결단을 내렸는가? 죄에 대한 도덕적 결단에 이르는데 오랜 시간이 걸린다. 그러나 예수 그리스도께서 세상의 죄 때문에 죽으신 것과 똑 같이 내 안에서 죄가 완화되거나 억제되거나 대항을 받는 정도가 아니라 십자가에 못 박혀 죽어 없어져야 한다고 내가 결단을 내릴 때가 내 삶에 있어서 중대한 계기가 되는 것입니다. 다른 어떤 사람을 이 결단을 내리도록 이끌 수 있는 사람은 아무도 없습니다. 우리가 진지하게 그리고 종교적으로 확신을 가질 수도 있지만, 우리에게 요구되는 것은 바울이 여기서 강권하는 결단을 내리는 것입니다.

 

   스스로 생각을 바꾸고, 하나님과 독대하여 도덕적 결단을 내리고 주님, 제 안에 있는 죄가 죽은 것을 제가 식별할 때까지 주님의 죽음과 함께 제가 죽게 하옵소서.” 라고 말하세요. 당신 안에 있는 죄가 죽어야 한다는 도덕적 결단을 내리세요.

 

   그것은 바울의 입장에서 볼 때 신에 의한 기대가 아니고 매우 철저하고 명확한 체험이었다. 내 안에 계시는 성령을 거스르는 욕망 즉 죄성이 무엇인지 내가 식별할 때까지 성령께서 나를 살피도록 허용할 마음의 준비가 되어 있는가? 그런 준비가 되어 있다면 이 죄성이 예수님의 죽음과 함께 죽어야 마땅하다는 하나님의 판결에 내가 동의할 것인가? 하나님 앞에서 이와 같이 철저한 의지에 관한 핵심을 내가 통과할 때까지는 나 자신이 죄에 대해서 죽었다고 생각할 수 없다.

 

   나의 살과 피에 남아 있는 것은 오직 그리스도의 생명만이 전부가 될 때까지 그리스도와 함께 십자가에 못 박히는 영광스러운 특권을 내가 누리게 되었는가? “내가 그리스도와 함께 십자가에 못 박혔음에도 불구하고 내가 살아있음은 이제는 내가 사는 것이 아니요 오직 내 안에 그리스도께서 사시는 것이라.”( 2:20) 

 

     “나의 영은 날씨와 같습니다라는 표현은 오늘 나의 상태를 얼마나

     적절하게 묘사하고 있는지요! 주님 그것을 통제하여, 제가 나의 영 안에서

     소생하여 유쾌해지도록 도와주시옵소서.

 

4월 10