오스왈드 챔버스 366일 묵상집(영한)

0411 MORAL DIVINITY=도덕적인 신의 권위

성령충만땅에천국 2012. 3. 16. 16:17

MORAL DIVINITY

“For if we have been planted together in the likeness of His

                                          death, we shall be also in the likeness of His resurrection.“

                                                                                                                   Romans 6:5

       Co-Resurrection. The proof that I have been through crucifixion with Jesus is that I have a decided likeness to Him. The incoming of the Spirit of Jesus into me readjusts my personal life to God. The resurrection of Jesus has given Him authority to impart the life of God to me, and my experimental life must be constructed on the basis of His life. I can have the resurrection life of Jesus now, and it will show itself in holiness.

       The idea all through the Apostle Paul’s writings is that after the moral decision to be identified with Jesus in His death has been made, the resurrection life of Jesus invades every bit of my human nature. It takes omnipotence to live the life of the Son of God in mortal flesh. The Holy Spirit cannot be located as a Guest in a house, He invades everything. When once I decide that my “old man” (i.e., the heredity of sin) should be identified with the death of Jesus, then the Holy Spirit invades me. He takes charge of everything, my part is to walk in the light and to obey all that He reveals. When I have made the moral decision about sin, it is easy to reckon actually that I am dead unto sin, because I find the life of Jesus there all the time. Just as there is only one stamp of humanity, so there is only one stamp of holiness, the holiness of Jesus, and it is His holiness that is gifted to me. God puts the holiness of His Son into me, and I belong to a new order spiritually.

 

    O Lord, this new day enable me by Thy grace to fully

    feel Thy nearness and Thy might. Keep me facing Thy

    glory that I may be "changed into the same image

    from glory to glory."

April 11

--------------------------------------------------------------------------------

도덕적인 신의 권위

“만일 우리가 그의 죽으심과 같은 모양으로 연합한 자가 되었으면

                                        또한 그의 부활과 같은 모양으로 연합한 자도 되리라.”

                                                                                  로마서 6:5

   함께 부활함. 내가 예수님과 함께 십자가에 못 박혀 죽었다는 증거는 내가 예수님을 분명하게 닮는 것이다. 예수님의 영이 내 안에 들어오시면 나의 개인적인 삶이 하나님의 형상에 맞게 재조정된다. 예수님의 부활로 말미암아 하나님의 생명을 나에게 베푸실 수 있는 권능이 주님에게 부여되었다. 그리하여 나의 실험적 삶은 주님의 생명을 바탕으로 하여 건설되어야 한다. 이제 나는 예수님의 부활생명을 누릴 수 있고 그것은 거룩함으로 나타날 것이다.

   사도 바울의 저술에 일관된 생각은 예수님의 죽음과 함께 죽는 도덕적 결단이 이루어진 후에 예수님의 부활 생명이 나의 인성 전부를 지배한다. 죽을 수밖에 없는 육신 안에서 하나님의 아들의 생명을 누리며 살기 위해서는 전능한 능력을 필요로 한다. 성령님은 집 안에서 초대 손님으로 찾을 수는 없다. 성령님은 모든 것을 감찰하신다. 나의 “옛 사람”(즉, 죄의 유전형질)이 예수님과 함께 마땅히 죽어야 한다고 내가 결단한 다음에야 성령께서 나를 점령하신다. 성령께서 모든 것을 돌보신다. 내가 할 일은 빛 가운데 행하며 성령께서 계시하는 모든 것에 순종하는 것이다. 내가 죄에 대해 도덕적 결단을 행했을 때 죄에 대해서 내가 죽었다고 실제로 생각하는 것은 쉬운 일이다. 왜냐하면 그렇게 했기 때문에 내가 예수님의 생명을 항상 깨닫기 때문이다. 인간의 속성의 특징은 오직 하나밖에 없는 것과 마찬 가지로 거룩함의 특징도 하나밖에 없는데 즉, 예수님의 거룩함이 나에게 선물로 주어지는 것이다. 하나님께서 독생자의 거룩함을 내게 부어주심으로써 나는 영적으로 새로운 계급에 소속되는 것이다.

 

   오오 주님, 이 새로운 날에 주님의 은총을 통해 저로 하여금 주님의

   임재와 주님의 능력을 느낄 수 있게 하옵소서. 제가 주님의 영광을

   대면하여 “영광에서 영광으로 주님과 동일한 형상으로” 제가 변화

   될 수 있도록 계속 붙들어주시옵소서.

4월 11일