오스왈드 챔버스 366일 묵상집(영한)

0614 GET A MOVE ON=행동을 개시하라

성령충만땅에천국 2012. 6. 7. 18:33

 

GET A MOVE on

“Abide in Me.”

                                          John 15:4

                                                                           

In the Matter of Determination. The Spirit of Jesus is put into me by the Atonement, then I have to construct with patience the way of thinking that is exactly in accordance with my Lord. God will not make me think like Jesus, I have to do it myself; I have to bring every thought into captivity to the obedience of Christ. Abide in Me”— in intellectual matters, in money matters, in every one of the matters that make human life what it is. It is not a bandbox life.

Am I preventing God from doing things in my circumstances because I say it will hinder my communion with Him? That is an impertinence. It does not matter what my circumstances are, I can be as sure of abiding in Jesus in them as in a prayer meeting. I have not to change and arrange my circumstances myself. With Our Lord the inner abiding was unsullied; He was at home with God wherever His body was placed. He never chose His own circumstances, but was meek towards His Fathers dispensations for Him. Think of the amazing leisure of Our Lords Life! We keep God at excitement point, there is none of the serenity of the life hid with Christ in God about us.

Think of the things that take you out of abiding in ChristYes, Lord, just a minute, I have got this to do; Yes, I will abide when once this is finished; when this week is over, it will be all right, I will abide then. Get a move on; begin to abide now. In the initial stages it is a continual effort until it becomes so much the law of life that you abide in Him unconsciously. Determine to abide in Jesus wherever you are placed.

                                                                              

O Lord, unto Thee do I come with praise and

thanksgiving, but with a yearning for a deeper

conscious appreciation of Thy goodness. Bless me this

day with an enlarged capacity and power to praise.

 

JUNE 14

--------------------------------------------------------------------------------------------

행동을 개시하라

내 안에 거하라.”

                                요한복음 15:4

 

결단에 관하여. 예수님의 영은 속죄를 통해 내 안에 들어오신다. 그런 다음에는 나의 주님과 정확하게 일치하는 사고방식을 내가 인내심을 가지고 건설해야 한다. 내가 예수님처럼 생각하도록 만들기 위해서 하나님께서 나서지 않으실 것이다. 내가 스스로 그 일을 해야 한다. 내가 모든 생각이 노예처럼 그리스도를 순종하는 일에 얽매이도록 만들어야 한다. 지적인 문제에 관하여, 돈 문제에 관하여, 현재의 인간 삶을 구성하는 문제의 모든 측면에 관하여 내 안에 거하라.” 그것은 손가방처럼 간단한 삶이 아니다.

그것이 주님과 나의 영적 교통을 방해할 것이라고 내가 말하기 때문에 내가 처한 상황에서 하나님께서 역사하시지 못하도록 내가 막고 있는 중인가? 그건 건방진 행동이다. 내가 어떤 상황에 처해 있는지가 중요한 게 아니다. 기도회에서처럼 그런 상황 가운데서도 예수님 안에 거하고 있음을 내가 확신할 수 있다. 나는 내가 처한 상황을 내 스스로 변경해서 배치하면 안 된다. 우리 주님의 내주하심은 어떤 환경에서도 더럽혀지지 않았다. 주님의 몸이 어디에 놓여지든지 하나님과 함께 주님은 마음 편하셨다. 주님께서는 자신의 상황을 한번도 선택하지 않으셨다. 주님을 향한 아버지 하나님의 결정들에 대해 순종하셨다. 우리 주님이 삶 속에서 누린 놀랄만한 여가 시간을 깊이 생각하라! 우리는 하나님을 흥분되는 지점에 붙들어 놓는다. 그러므로 하나님 안에서 그리스도와 함께 숨겨진 삶에 우리에 관해서 평온이 존재하지 않는다.

당신으로 하여금 그리스도 안에 거하지 못하게 만드는 일들을 생각해 보라—예, 주님, 잠간만이요, 제가 이것을 해야만 돼요. , 이것이 완료되기만 하면 제가 주님 안에 거하겠습니다. 금주가 지나면 문제 없을 것입니다, 그 때 제가 주님 안에 거하겠습니다. 행동을 개시하라. 이제 거하기 시작하라. 초기 단계에서는 당신이 주님 안에 무의식적으로 거하는 것이 삶의 법이 될 때까지 끊임없는 노력이 필요하다. 당신이 어느 곳에 있든지 예수님 안에 거하도록 결단하라.

 

오 주님, 찬양과 감사로 제가 주님께 나아갑니다. 그러나 주님의

양선에 대한 더 깊은 의식적인 감사에 대한 갈망을 가지고

주님께 나아갑니다. 찬양의 능력을 크게 하심으로써 오늘 저에게

은혜를 내려주시옵소서.

 

6 14