오스왈드 챔버스 366일 묵상집(영한)

0703 THE CONCENTRATION OF PERSONAL SIN=개인적 죄에 대한 집중 연구

성령충만땅에천국 2012. 6. 17. 08:50

 

THE CONCENTRATION OF PERSONAL SIN

“Woe is me! for I am undone; because I am a man of

                               unclean lips.”     

                                                                                                            Isaiah 6:5

 

When I get into the presence of God, I do not realize that I am a sinner in an indefinite sense; I realize the concentration of sin in a particular feature of my life. A man will say easily—“Oh yes, I know I am a sinner”; but when he gets into the presence of God he cannot get off with that statement. The conviction is concentrated onI am this, or that, or the other. This is always the sign that a man or woman is in the presence of God. There is never any vague sense of sin, but the concentration of sin in some personal particular. God begins by convicting us of one thing fixed on in the mind that is prompted by His Spirit; if we will yield to His conviction on that point, He will lead us down to the great disposition of sin underneath. That is the way God always deals with us when we are consciously in His presence.

This experience of the concentration of sin is true in the greatest and the least of saints as well as in the greatest and the least of sinners. When a man is on the first rung of the ladder of experience, he may sayI do not know where I have gone wrong; but the Spirit of God will point out some particular definite thing. The effect of the vision of the holiness of the Lord on Isaiah was to bring home to him that he was a man of unclean lips. And he laid it upon my mouth, and said Lo, this hath touched thy lips; and thine iniquity is taken away, and thy sin purged. The cleansing fire had to be applied where the sin had been concentrated.

 

Lord, with Thy purity permeate our minds and

bodies and affections; let us realize and quickly

manifest the bracing and enlivening of Thy goings.

Come into our circumstances in the plenitude of Thy

power.

 

JULY 3

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개인적 죄에 대한 집중 연구

화로다 나여! 내가 망하게 되었음이니라. 나는 입술이

                               부정한 사람이기 때문이다.”

                                     이사야 6:5

 

내가 하나님의 임재 안으로 들어갈 때 막연한 판단력으로 내가 죄인이라는 것을 깨닫지 못한다. 나의 삶의 두드러진 특징 안에서 죄의 집중을 내가 깨닫게 되는 것이다. 어떤 사람은 , , 내가 죄인이라는 걸 내가 알고 있어요.”라고 쉽게 말할 것이다. 그러나 그가 하나님의 임재 안으로 들어갈 때 그 말로 그가 죄를 면할 수는 없다. 죄의 자각은 나는 이것이다, 또는 저것이다, 또는 다른 것이다.’라는 형태로 죄가 특정됨으로써 일어난다. 이것은 항상 남자 또는 여자가 하나님의 임재 안에 있다는 징후다. 죄에 대해 어떤 애매한 느낌은 절대로 없다. 그러나 어떤 개인적인 특징으로 죄가 집중되는 것이다. 성령을 통해 생각나게 하는 마음에 깊이 새겨진 한 가지 일을 우리가 뉘우치게 하심으로써 하나님께서 역사하기 시작하신다. 그 점에 관한 하나님의 정죄에 우리가 만일 항복할 것이라면 죄 바닥에 있는 큰 성향까지 하나님께서 우리를 인도하실 것이다. 그것은 우리가 하나님의 임재 안에 있음을 자각할 때 하나님께서 항상 우리를 다루시는 방법이다.

죄의 집중에 대한 경험은 죄인들 중에서 가장 크고 가장 작은 자는 물론 성도들 중에서 가장 크고 가장 작은 자에게도 적용된다. 어떤 사람이 경험의 사다리 첫 번째 단에 있을 때는 내가 어디에서 잘못했는지 모르겠다.’라고 말할 지 모른다. 그러나 성령께서 두드러지게 확실한 어떤 것을 지적하실 것이다. 주님의 거룩함에 대한 환상이 이사야 선지자에게 미친 효과는 이사야가 부정한 입술을 가진 사람임을 똑똑히 자각시키는 것이었다. “그것을 내 입술에 대며 이르되 보라 이것이 네 입에 닿았으니 네 악이 제하여졌고 네 죄가 사하여졌느니라 하더라”( 6:7). 정화하는 불은 죄가 집중되어 있는 곳에 사용되어야 했다.

 

주님, 우리 마음과 몸과 감정에 주님의 순결이 두루 스며들게

하옵소서. 우리가 깨닫고 주님의 행위로부터 샘솟는 소생케 하는

활력을 빨리 나타내게 하옵소서. 주님의 능력의 절정에 우리의

상황 속으로 들어오시옵소서.

 

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